جايگاه مشتري مداري در مرحله هدایت و رهبری:
در حوزه هدايت و رهبري سه وظايف مديريتي عمده انجام ميگيرد كه عبارتند از انگيزش، ارتباطات ورهبري كه جايگاه مشتري مداري در هر يك از اين موارد به شرح زير است:
الف) انگيزش: در زمينهي ایجاد انگيزش بايد به سه نكتهي زير توجه شود:
1- تأكيد بر شناخت رفتار مشتريان، به نحوي كه امكان توجيه، پيشبيني و كنترل آن امكانپذير شود. در اين زمينه باید دانست آنچه در مورد مشتري مداري مطرح است و به عنوان محور توجه قرار ميگيرد، رفتار مشتريان است يعني وقتي ميگوييم مشتري نسبت به سازمان وفادار بماند، بدين معناست كه از وي رفتار وفادارانه و حفظ خريد دائمي از محصولات و خدمات مورد انتظار است. به همين دليل شناخت مسائل مربوط به رفتار فردي و گروهي مشتريان يك ضرورت است.